Kasmet Lietuvoje miršta kelios dešimtys tūkstančių gyventojų. Nemaža jų dalis yra pasirašę paslaugų tiekimo sutartis su įvairiomis bendrovėmis – pavyzdžiui, komunalinių, finansinių ar ryšio bendrovėmis ir kt.
Dalis jų, tarkime, kai kurie bankai ar „Sodra“, duomenis apie klientų mirtį gauna iš Gyventojų registro.
Tačiau kitos įmonės nemato reikalo domėtis, ar jų klientai dar gyvena, ar jau mirė. Tokios įmonės laukia, kada velionio artimieji kreipsis ir patys praneš liūdna žinią.
Kol šito nepadaro, verslas toliau siunčia sąskaitas mirusiam žmogui ir net grasina jam teismais už susidariusią skolą.
Už 11 eurų skola grasina teismu
Su panašia situacija neseniai susidūrė ir portalo tv3.lt skaitytoja Ada. Ji stebėjosi, kaip su klientais bendrauja bendrovė „Vilniaus vandenys“.
„Buvo gautas SMS pranešimas, kad reikia susimokėti įsiskolinimą 11,71 euro, bet galima išvengti jo, paspaudus kažkokią nuorodą ir ten susimokėjus.
Žinoma, pirmiausia pagalvojome, kad tai sukčiai, norintys išvilioti pinigus, bet, pasirodo, tai – skolų išieškojimo firma, kuri dirba „Vilniaus vandenims“, – stebėjosi moteris.
Pasak jos, paaiškėjo, kad buvo susidariusi skola, nes žmogus pateko į reanimaciją, o vėliau ligoninėje ir mirė.
„Kadangi niekas bute negyveno, į „Vilniaus vandenis“ buvo paskambinta ir pranešta, kad bute niekas negyvena ir nustatytas laikinas nevartojimas.
Pasirodo, nors už vandenį nereikia mokėti, bet abonemento mokestis kapsėjo ir susidarė skola net 10 eurų (plius, priskaičiavo 1 eurą už skolų išieškotojų administracinį mokestį), kurią „Vilniaus vandenys“ atidavė valdyti skolų išieškotojams“, – pasakojo Ada.