Kad tepalus automobilio variklyje reikia keisti periodiškai, žino kiekvienas, tačiau specialistai pastebi – nors automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis pasirinkimas didėja, vairuotojai vis dar neišsiugdo įpročio pasirūpinti ir jų alyvos keitimu, o tai – bene dažniausia gedimų priežastis. Ką apie alyvos keitimą reikia žinoti „automato“ vairuotojams ir kodėl eksperimentai kainuoja brangiai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Keitimo intervalą lemia pavarų dėžės tipas
„Pavarų dėžės, kaip ir variklio, alyvą reikia stebėti ir laiku keisti tokiais intervalais, kokius nurodo gamintojas. Ypač atidiems reikia būti automobilių su automatine pavarų dėže savininkams, nes čia net menkiausias alyvos trūkumas gali sukelti rimtų gedimų, o bet kokie eksperimentai – kainuoti brangiai“, – esminį principą įvardija pasaulyje pirmaujančio alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis.
Pasak techninio skyriaus vadovo, automatinės pavarų dėžės alyvą reikia keisti priklausomai nuo dėžės tipo ir nuvažiavus skirtingą kiekį kilometrų.
„Vairuotojams, kurių automobiliuose įtaisyta dvigubos sankabos transmisija (DSG), ypač populiari „Volkswagen“, „Audi“, „Ford“ ar „Porsche“ markės automobiliuose, alyvą keisti patariama kas 50 000–80 000 km. Jeigu jūsų automobilio transmisija belaipsnė (CVT), tuomet keisti alyvą rekomenduojama kas 60 000–120 000 km“, – patarė specialistas.
Ekspertas pastebi, jog alyvos keitimo intervalas dažniausiai būna nurodytas automobilio gamintojo rekomendacijose, tačiau pasitaiko, kad kai kurie automobilių gamintojai nurodo, jog pavarų dėžei nereikalinga jokia priežiūra. A. Husiatynskio teigimu, net ir tokiu atveju nuvažiavus 250 000 km reikia keisti alyvą ir filtrus; patingėjus tuo pasirūpinti neišvengiama problemų.
Dažniausia gedimo priežastis – alyvos trūkumas
Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovo Tomo Marecko teigimu, ne visi vairuotojai supranta, kad automatinėms pavarų dėžėms alyvos keitimas yra būtinas. Prisirinkę klaidinančios informacijos vairuotojai nusprendžia to nedaryti, tačiau vėliau vis tiek būna priversti kreiptis pagalbos.
nuvažiuoti ir 200 tūkst. km, tačiau vėliau vis tiek susidurs su problemomis. Net ir tuo atveju, jei nusipirkęs dėvėtą automobilį vairuotojas laiku pastebi, kad nebuvo keista automatinės pavarų dėžės alyva, ir tuo pasirūpina, labai tikėtina, jog tolimesnių problemų išvengti nepavyks, nes alyvos keitimas – prevencinis veiksmas“, – apie darbe pasitaikančias situacijas pasakoja ekspertas.
T. Marecko teigimu, jeigu vairuotojas neranda gamintojo pateiktos informacijos apie automobilio alyvos keitimo intervalą, o automobilio prietaisų skydelyje nėra įrengta įspėjimo lemputė, užsideganti, kai kyla problemų pavarų dėžėje, tuomet reikėtų įvertinti pačios alyvos būklę. Pirmieji požymiai – patamsėjusi spalva ir juntamas naftos produktų degimo kvapas.