Jau daug metų kalbama apie problemas, kurios žmonėms kyla norint patekti pas gydytoją specialistą. Sveikatos apsaugos reformų iniciatoriai žada, kad situacija gerės, tačiau yra situacijų, kai žmonės jau nebegali laukti, o iš beviltiškumo lieka tik verkti.
Su „Vakarų ekspresu“ istorija pasidalino vieno klaipėdiečio senjoro giminaitė.
„Žmogus jau beveik metus kovoja su onkologine liga. Ketvirta stadija. Nuolatiniai chemoterapijos kursai, tyrimai, vaistų korekcijos ir kasdienė kova už gyvenimą“, – kalbėjo Ligita (vardas ir pavardė redakcijai žinomi).
Anot jos, visą gydymo laikotarpį pacientas ėjo konsultuotis pas vieną gydytoją. Vizitai būdavo suplanuoti maždaug kas dvi savaites, kad gydytojas galėtų įvertinti būklę po eilinės chemoterapijos ir paskirti tolesnį gydymą.
„Iki liepos mėnesio Klaipėdos universiteto ligoninės onkologė-chemoterapeutė skirdavo laiką kitam apsilankymui, tačiau dabar liepia registruotis per elektroninę sistemą“, – sako Ligita.
Strigo sistema
Anot jos, ketvirtadienį kartu su dukra nuo pat ryto, kai tik 8 valandą atsirado galimybė, bandė registruoti. Sistema veikė tol, kol buvo pildomi duomenys.
„Tačiau paspaudus „registruotis“, iššokdavo baltas langas. Ir taip keliolika kartų iš eilės. Bandėme beveik valandą užregistruoti, tačiau nesėkmingai“, – sakė Ligita.
„Kad neliktų visai be gydymo, registravome pas kitą gydytoją, tačiau žmogus verkia. Nežino kas bus, nes tokioje situacijoje kiekviena diena ar sprendimas yra gyvybės klausimas“, – kelia klausimą dėl sveikatos apsaugos sistemos Ligita.
Ji įsitikinusi, kad taip būti neturėtų. Ir pacientams, ir gydytojams būtų daug geriau, jei tokiomis sudėtingomis situacijomis būtų užtikrintas gydymo tęstinumas pas tą patį specialistą, kuris yra įsigilinęs į ligos istoriją.
Atostogos
Situaciją pakomentavo Klaipėdos universiteto ligoninė.