Skaitytojai Laurai, atėjusiai į banką susitvarkyti paveldėjimo dokumentų, susidūrė su nenumatytais keblumais dėl atsiskaitymo kortele.
„Norėjau pasidalinti savo patirtimi apie XXI a. skaitmenizacijos „privalumus“ ir kaip šiame kontekste atrodo mūsų šalyje vienas iš didžiausių bankų – „Swedbank“.
Nesu „Swedbank“ klientė, bet po artimo žmogaus mirties, prieš savaitę, teko kreiptis į šį banką – vieną iš Vilniaus skyrių – dėl pažymos apie mirusiojo turėtas pinigines lėšas. Turėjau kvalifikuotu el. parašu pasirašytą notaro dokumentą (tam naudojausi eNotaro paslauga – likau labai patenkinta, ypač rekomenduoju tiems, kuriems reikėtų notaro paslaugų pagal mirusiojo gyvenamą vietą ir jei ši vieta yra už kelių šimtų kilometrų).
Pirmas pavojaus signalas – konsultantė paimta mano pateiktą dokumentą, pavarto ir klausia: „Ar čia originalas“?
„Na, taip, pasirašytas kvalifikuotu el. parašu“, – atsakau. Matau, kad nepatinka jai ši situacija. Padvejojusi nubėga į kitą kabinetą pasikonsultuoti… Grįžta su informacija, kad jiems turiu persiųsti PDF dokumentą, nes kitaip negali patikrinti el. parašo autentiškumo.
Gerai, jokių problemų – tuoj neatsitraukdama tai ir padarau. Įsitikinam, kad laišką gavo. Tuomet man pasiūlo prisėsti, išgerti kavos, kol jie patikrins informaciją. Tiesa, nepaminėjau, kad atvykau į banką prieš pat 12 val., t.y. pietų pertraukos metu. Taigi – laukiu.
Kai po 30 min., laukimo nieko neįvyksta, prieinu prie konsultantės pasiteirauti, ar ilgai… Oi, sako, matyt, būsim į pietų pertrauką pataikę (akivaizdu..). Tuomet siūlau, gal galiu aš palikti reikiamus dokumentus ir jie galės sau ramiai tą pažymą paruošti – žinau, kad su reikiama pažyma neišeisiu (atėjau tik užsakyti pažymos, o atsiimti teks dar kartą atvykti).
Siūlausi, kad galiu iš anksto ir sumokėti už paslaugas. Oi, ne, sako, o jei parašas netikras, tuomet, kaip mes jums pinigus grąžinsim? Sutarėm, kad paliksiu savo telefoną ir kai patikrins mano parašą, paskambins.
Išeinu. Visai nenustebau, kai lygiai 13 val. sulaukiu iš banko skambučio, kad patikrino, viskas ok ir galima užeiti. Gerai, kad mano darbovietė netoli, ištaikiusi minutę, nueinu dar kartelį į banką.
Laukiu, nes matau, kad pas mano konsultantę yra kitas žmogus. Praeina apie 10 min. Konsultantė subėgioja man eilės numeriuko ir pasiūlo palaukti, kol ekrane užsižiebs manasis.
Pagaliau sulaukiu eilės į „kasos“ kambariuką. Darbuotoja nelabai patenkinta, kad mano konsultantė nepadarė notaro dokumento kopijos. Tiek to, nereaguoju į nepasitenkinimą. Ateina laikas susimokėti – turiu mokėti 14 Eur su centais.
Klausiu, ar galima kortele? „Ne, negalima, nes ne „Swedbank“ klientė“, – sulaukiu atsakymo.
„Bet kurioje kaimo parduotuvėje galiu atsiskaityti kortele“, – sakau.