Kol šalyje vis dar nenurimsta vadinamasis „čekiukų“ skandalas, viešumoje ima ryškėti naujas klausimas – šįkart susijęs su nacionaliniu transliuotoju LRT. Nors politikai, įsipainioję į čekiukų istorijas, bent jau rinko kvitus savo išlaidoms pridengti, atrodo, LRT darbuotojams to daryti nė nereikia – už jų asmenines keliones sumoka valstybė.

Nemokamai kraunami asmeniniai automobiliai
Į naujienų portalą tv3.lt kreipęsis skaitytojas Aurelijaus vardu pasakojo, kad LRT teritorijoje įrengtos net aštuonios elektromobilių įkrovimo stotelės, nors tarnybinį elektromobilį įstaiga turi tik vieną.
„Šiomis stotelėmis nemokamai naudojasi apie 30 darbuotojų. Stotelėse nėra įrengtos atsiskaitymo sistemos – elektros sunaudojimas apskaitomas tik bendrai“, – teigė vyras.
Jo teigimu, darbuotojai gauna pajamas natūra, nieko už tai nemokėdami – nei už elektrą, nei už mokesčius. Esą ši praktika LRT tęsiasi jau daugiau nei trejus metus.
LRT: tai – motyvacija darbuotojams
LRT Viešųjų ryšių skyriaus vadovė Augustė Mikulėnaitė pripažino, kad tokios stotelės tikrai įrengtos. Ji neneigė, kad jomis kraunami ir darbuotojų asmeniniai automobiliai.
„Šiuo metu įkrovimo stotelėse elektros energijos sunaudojimas apskaitomas centralizuotai. Kartu su infrastruktūros atnaujinimu planuojama diegti techninius sprendimus, leidžiančius fiksuoti sunaudojimą“, – nurodė ji.
Paklausta, ar už kraunamą elektrą darbuotojai moka, atstovė leido suprasti, kad ne – tai esą motyvacinė priemonė.
Vis dėlto ji neatsakė, ar šios paslaugos įformintos kaip pajamos natūra, nuo kurių reikėtų sumokėti mokesčius.

VMI: tai – apmokestinamos pajamos
Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) Teisės departamento vadovė Rasa Virvilienė aiškiai įvardijo, kad tokia praktika laikytina pajamomis natūra.
„Jeigu darbuotojas kraunasi savo asmeninį automobilį darbdavio stotelėje, o už elektrą moka darbdavys, tai yra pajamos, gautos natūra, ir jos apmokestinamos taip pat, kaip darbo užmokestis“, – patvirtino ji.
Tai reiškia, jog LRT privalėtų apskaityti ir apmokestinti šią naudą – priešingu atveju galimai nuslepiamos pajamos ir mokesčiai.
Skaitikliai yra, bet elektros niekas neskaičiuoja
LRT atstovė nurodė, kad šiemet įsigytas vienas elektrinis krovininis automobilis, o netrukus planuojama išsinuomoti dar dešimt įkraunamų hibridų.
Tačiau dokumentai rodo, kad pirmosios stotelės įrengtos dar 2021 m., taigi asmeniniai automobiliai jose galėjo būti kraunami bent trejus metus – dar iki tarnybinio elektromobilio atsiradimo.
Pagal viešųjų pirkimų sutartis, už visų stotelių įrengimą sumokėta beveik 22 tūkst. eurų, o jų priežiūra trejiems metams kainuoja dar 6 tūkst. eurų.
Be to, kiekvienoje stotelėje įmontuotas atskiras elektros skaitiklis, tad technologiškai apskaityti suvartotą energiją įmanoma – tik, panašu, to niekas nedaro.
Kiek tai gali kainuoti?
Vienas elektromobilio pakrovimas gali kainuoti nuo keliolikos iki keliasdešimties eurų, o to užtenka 1–2 savaitėms važiavimo. Tad jei keli dešimtys LRT darbuotojų reguliariai kraunasi automobilius nemokamai, per metus tai gali kainuoti tūkstančius eurų mokesčių mokėtojų pinigų.
Šiuo metu LRT dirba apie 670 žmonių. Vidutinis atlyginimas siekia 3,2 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, o vadovų algos – iki 10 tūkst. eurų.








