Apsipirkimas prekybos centruose daugeliui tapo rutina, keliančia nuovargį ir dirginančia. Tačiau specialistai teigia, kad tai ne vienintelė priežastis – dauguma mūsų daro tas pačias klaidas renkantis produktus.
Apie tai rašo „Daily Mail“, remdamasis vartotojų elgsenos analitikų nuomone.
Kodėl nereikėtų rinktis lentynas, esančias akių lygyje
Pasak organizacijos „Which“ ekspertų, būtent produktai, esantys akių lygyje, dažniausiai yra žymiai brangesni už analogus, esančius aukščiau ar žemiau.
Nepaisant to, kad jie atrodo patrauklesni, tai gali būti tik rinkodaros triukas. Tyrimai rodo, kad daug naudingiau žiūrėti žemyn – būtent ten dažnai slepiasi geriausi pasiūlymai.
Be to, atpažįstamas logotipas ar premijinis prekės ženklas visai negarantuoja aukštesnės kokybės. Kai kurie tyrimai rodo, kad nebrangūs produktai, ypač prekybos tinklo nuosavi prekės ženklai, gali ne tik neprilygti, bet ir pranokti brangesnius analogus kokybe.
Kaip prekybos centrai manipuliuoja mūsų sprendimais
© Pirkiniai
Vienas iš sudėtingiausių būdų paveikti pirkėjų elgesį yra vadinamasis planogramas – prekių išdėstymo lentynose strategija, leidžianti maksimaliai padidinti pardavimus. Šią praktiką pakomentavo Notingemo universiteto operacijų tyrimų profesorius Grahamas Kendalis.
Jis paaiškino, kad planogramos – tai prekių išdėstymo schema arba modelis, pagrįstas vartotojų psichologija.
Profesoriaus Kendalio teigimu, šioje praktikoje aktyviai naudojamas principas: „akių lygis – pirkimo lygis“.
Jo esmė yra ta, kad būtent tiesiogiai matomoje zonoje išdėstomi produktai, kuriuos parduotuvė nori parduoti greičiau – dažniausiai tai brangesni prekių ženklai.
Tuo pačiu metu ekonomiškos klasės prekės arba parduotuvės nuosavo prekių ženklo produkcija paprastai išdėstoma virš galvos arba žemiau juosmens lygio.
Be vertikalaus išdėstymo, svarbi ir prekės vieta pačiame praėjime. Kaip pažymi Kendalis, prekės eilės pradžioje yra mažiau pastebimos pirkėjui, nes žmogui reikia šiek tiek laiko prisitaikyti prie naujos lentynos. Būtent todėl pelningos ar populiarios prekės yra išdėstomos arčiau centro arba eilės galo.
Kaip sutaupyti perkant maisto produktus
Kad nepakliūtumėte į rinkodaros specialistų pinkles, ekspertai rekomenduoja pradėti nuo aiškaus plano.
Geriausias sprendimas – iš anksto sudaryti reikalingų pirkinių sąrašą ir griežtai jo laikytis. Tai padės išvengti impulsyvių pirkimų.
Taip pat ekspertai pažymi, kad prekybos centrai sąmoningai išdėsto pagrindinius produktus, pavyzdžiui, pieną, duoną ir kiaušinius, skirtingose prekybos salės dalyse ir kuo toliau vieni nuo kitų.
Tikslas – kad pirkėjas praeitų kuo daugiau lentynų ir pakeliui į krepšelį įdėtų papildomų produktų.
Be to, vartotojo dėmesį gali atitraukti garsios reklamos lentos, sezoniniai pasiūlymai ar gražiai dekoruotos vitrinos eilių galuose.
Visi šie elementai sukurti tam, kad žmogui sukeltų skubos ir naudingumo jausmą. Tačiau ekspertai rekomenduoja išlaikyti šaltą protą ir ignoruoti vizualinius dirgiklius – tik taip galima išvengti nereikalingų išlaidų.