Gavote siuntą, kurios neužsakėte, o už ją dar prašoma susimokėti? Būtent į tokią situaciją pakliuvo kaunietė Violeta, kuri nustebo sulaukusi Lietuvos pašto kurjerio skambučio, kad jai atvežta siunta, o už ją reiks sumokėti 47 eurus. Ekspertai pripažįsta, kad tai yra nauja sukčiavimo schema, o Lietuvos paštas įspėja, kaip elgtis jei užkibote ant tokio sukčių kabliuko.
Sumokėjo už vaikiškas liemenėles
Tam, kad į sukčių pinkles neįkliūtų niekuo dėti žmonės, kaunietė Violeta Vilkauskaitė–Liukaitienė nusprendė savo patirtimi viešai pasidalinti socialiniame tinkle „Facebook“.
Ji pasakoja sulaukusi Lietuvos pašto kurjerio skambučio, kuris pranešė atvežęs siuntinį ir prašė už jį sumokėti 47 eurus. Tokia žinia Violetą nustebino – nei ji, nei jos vyras jokių prekių nebuvo užsakę. Dėl to kurjeriui paaiškino, kad prekės negalės priimti, nes tai – klaida. Tačiau kurjerio atsakymas ją suintrigavo.
„Tada jis man pasakė, kad tai vėl apgaulė. Man jau pasidarė įdomu. Klausiu: kokia tai apgaulė? Jis man paaiškina, kad tokių išperkamųjų siuntinių per dieną ateina keliasdešimt, ir beveik visus juos grąžina siuntėjui. O kas siuntėjas? Kažkokios neaiškios būtent šiems reikalams sukurtos bendrovės“, – dėsto V.Vilkauskaite-Liukaitienė.
Anot jos, sukčiai veikia pagal tokią schemą: jeigu kada nors pirkote iš firmų, tokių kaip „Ali express“, „Temu“, jūsų adresus iš jų yra pavogusios sukčių komanijos (pagal siuntėjo nuorodą – iš Kinijos) ir pagal adresus jos vėliau siuntinėja neužsakytas prekes, kurias klientai turi išsipirkti.
„Žinoma, žmonės dažniausiai jų neima, todėl paštas fiksuoja grąžinimą atgal. Tačiau, pasak kurjerio, yra ir išpirkusių, mat jeigu žmogus dažnai užsisako prekių, gal laukia visai kitų, tad susimoka ir paima šias nelauktas prekes. Sako, viena vyresnio amžiaus moteris taip už 73 eurus nusipirko vaikiškų liemenėlių“, – įspėja V.Vilkauskaite-Liukaitienė.
Įkliuvote? Įspėkite paštą, banką ir policiją
Naujienų portalas Lrytas paprašė Lietuvos pašto pakomentuoti šią situaciją.
Jų atstovo Luko Zadaracko teigimu, tokie atvejai – pavieniai.
„Pastaruoju metu mūsų klientų aptarnavimo kolegos tik pavieniais atvejais fiksuoja gyventojų pranešimus apie šio pobūdžio sukčiavimą – tokios situacijos nėra dažnos“, – tvirtina jis.
Tiems, kurie priėmė siuntą, kurios jie neužsakė L.Zadarackas turi patarimų kaip elgtis, kad būtų išsaugota galimybė atgauti pinigus.
Pirmiausia reikia pateikti pretenziją, https://www.post.lt/lt/skundai. Vėliau nedelsiant kreiptis į savo banką dėl galimo lėšų blokavimo toje sąskaitoje, iš kurios buvo atliktas mokėjimas. Taip pat apie tai turėtų būti pranešta ir policijai.
O tuo atveju, kai siunta iš užsienio nėra atsiimama, ji saugoma Lietuvos pašto logistikos centre 30 kalendorinių dienų, o po to išsiunčiama atgal siuntėjo adresu. Dažniausiai tai yra būtent Kinijoje veikiančios kompanijos.