Nuo šiol automobiliu bus galima keliauti ne tik ant žemės

Kinijos gamintojas Lietuvai pristatė skraidantį automobilį. Deja, paskraidyti juo nepavyko – neleidžia Europos Sąjungos reguliavimas.

Pirmasis skraidantis automobilis yra numatytas kaip autonominė transporto priemonė. Jokio piloto nėra. Jūs atsisėdate, suvedate, kur norite skristi, ir sau ramiai – arba nelabai, jeigu baisu – skrendate.

Kitiems šis objektas panašesnis ne į automobilį, o į skraidantį droną. Bet kokiu atveju, jo paskirtis – skraidinti žmones iš vienos vietos į kitą.

„Jis gali pakilti iki 1000 metrų aukščio, jo greitis – 130 km/h, gali skristi su tuo metu sukurta baterija 35 minutes, tai reiškia apie 60–70 kilometrų“, – aiškino gamintojo atstovas Lietuvoje Laimonas Rubikas.

LNK stop kadras

Apžiūrėti šio aparato atvyko ir žinomi žmonės. Sakė, kad skristi juo nebijotų.

„Saugumo jausmas tikrai geras, ir matyt priklauso nuo to, kokia yra aerodinamika, bet šiaip jausmas yra tikrai geras“, – tvirtino verslininkas Žilvinas Grigaitis.

Tačiau kaip jis skrenda, išvysti nepavyko. Europoje leidimo tokias priemones naudoti kol kas nėra ir nežinia, kada bus.

„Žiūrint iš technologinės pusės – esame pasiruošę, mašina gali skristi. Tačiau Europos teisės aktai dar toli gražu neparuošti. Galime laukti 5 metus, galime laukti 10 metų. Kol kas tai tik pavyzdys“, – sakė gamintojo atstovas Europoje Kresten Arup.

Kad jie galėtų pradėti skraidyti, ne taip paprasta. Miestuose turės būti įrengtos pakilimo ir nusileidimo aikštelės, tačiau yra miestų ir šalių, kur šie automobiliai jau atliko ne vieną bandomąjį skrydį.

„Artimuosiuose Rytuose, Dubajuje, taip pat Kinijoje. Kol kas jie skraidė saugioje aplinkoje, tačiau kitąmet jau parduosime juos kaip galutinį užbaigtą projektą“, – teigė K. Arup.

LNK stop kadras

Beje, automobilių entuziastai atkreipia dėmesį, kad Europos Sąjunga griežta ne tik skraidantiems aparatams.

„Tesla“ turi autonominio vairavimo funkciją, kuri kai kuriose JAV valstijose veikia fantastiškai, tobulai, o Europoje ji beveik išvis neveikia ir vargu ar veiks artimiausią dešimtmetį“, – pasakojo automobilių ekspertas Laurynas Bogusevičius.

Taigi, tikėtis, kad Europos Sąjunga greitai leis skraidyti tokiems aparatams, būtų labai naivu.

„Jeigu dronai, kuriais galima skristi žmogui, mus pasiektų per 5–7 metus, būčiau didžiai nustebęs“, – tikino L. Bogusevičius.

LNK stop kadras

Jau ruošiamas ir kur kas modernesnis skraidantis automobilis. Principas būtų toks:

„Atvažiuojate su elektromobiliu, jis veikia kaip išorinė baterija – gali pakrauti skraidantį objektą. Tada su juo ir paskraidote. Gal statybas vystote, ar žemės ūkyje dirbate“, – kalbėjo L. Rubikas.

Gamintojas tikina, kad pirkėjai jau užsakė 3 tūkst. tokių skraidančių aparatų.

Įdomybės.lt